Rabu, 25 Januari 2012

Mengapa Joomla Menjadi Pilihan Pembangun Laman Web Di Malaysia

Selain perisian Joomla, terdapat beberapa perisian lain yang membantu anda untuk membangunkan sebuah laman web.Antaranya ialah Xoops,Drupal dan banyak lagi.

Namun tahukah anda? Joomla merupakan salah satu perisian yang paling popular dan paling banyak digunakan oleh pembangun laman web di Malaysia terutamanya laman web dari sektor kerajaan dan juga swasta.

Persoalannya,mengapakan perisian Joomla ini menjadi pilihan utama pembangun laman web di Malaysia?

Antara sebab-sebab utamanya ialah :
1 - Perisian Joomla merupakan perisian Open Source.Anda tidak perlu mengeluarkan wang sesen pun untuk menggunakan perisian Joomla ini.ianya PERCUMA.

2 - Ahli komuniti perisian Joomla ini juga telah melebihi 59,000 orang di seluruh dunia.Tentu sekali dengan bantuan ahli komuniti Joomla yang lain,
akan memudahkan lagi anda untuk berkongsi pendapat dan juga masalah mengenai perisian Joomla ini.

3 - Selain itu,jumlah komponen serta module untuk perisian Joomla ini juga telah mencecah hampir 10 ribu extension.Terdapat banyak extension yang anda boleh gunakan untuk menjadikan laman web anda kelihatan menarik dan profesional.

4 - Pemasangan perisian Joomla ini adalah sangat mudah sekali.Dengan hanya beberapa klik sahaja,laman web anda telah berjaya dibangunkan!

Terdapat banyak lagi sebab-sebab mengapa perisian Joomla ini terus menjadi pilihan utama pembangun laman web di Malaysia,bina laman web pertama anda sendiri menggunakan perisian Joomla ini dan anda akan tahu kelebihannya.

Jadi tunggu apa lagi?Bina laman web utama anda menggunakan perisian Joomla ini!

Info lanjut,Layari...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan