Selasa, 26 Mac 2013

Panduan Memasang Google Analytics

Panduan Memasang Google Analytics

google analytics

Jika anda mempunyai blog, semestinya anda ingin melihat statistik pelawat untuk blog anda. Anda semestinya teruja dan bermotivasi sekiranya artikel yang anda post kerap kali dikunjungi pelawat. Selain itu anda juga perlu tahu dari manakah mereka menjumpai link anda kerana amatpenting untuk anda memperbaiki teknik promosi supaya lebih ramai pelawat melawatblog anda.

Jadi, bagaimanakah cara untuk mengetahui berapa ramai pelawat yang datang melawat di blog anda? Bagaimanakah untuk mengetahui artikel ataupun apa-apa yanganda postkan itu popular ataupun selalu di kunjungi ataupun tidak?

Sekarang mari belajar bagaimanakah cara untuk track pelawat yang masuk ke bloganda. Dengan menggunakan Google Analytics, kita boleh lihat dari mana pelawatmenjumpai blog anda, apakah keyword mereka search di search engine, dari manamereka datang dan berapa lama mereka berada di blog anda. E-Book percuma kali ini akan mengajar anda bagaimana untuk memasang GoogleAnalytics di blog. Langkahnya agak mudah dan tidak memerlukan teknikal skill yang tinggi untuk memasangnya. Download ebook Panduan Memasang Google Analytics.

[like-to-dl theme="blue" url="http://ebookmy.com/wp-content/uploads/2011/03/Panduan-Memasang-Google-Analytics.pdf" like_url="https://www.facebook.com/istudionetwork" message="Click Like to Start Your Download!"]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan