Isnin, 8 Ogos 2011

Buat Coklat Buatan Sendiri Di rumah

Bagaimana nak membuat coklat sendiri dengan kos yang paling minimum dan tanpa susah payah meninggalkan keluarga tersayang? Mudah saja. Belajar membuat coklat dirumah dengan berpandukan kepada rujukan yang mudah dan praktikal.

Terdapat 2 jenis coklat yang digunakan dalam pembuatan coklat buatan tangan iaitu Coklat Couverture atau Coklat Tulen dan Coklat Compound. Anda tahu yang mana paling sedap? Sudah semestinya coklat tulen. Ia berbeza dengan coklat yang anda beli dikedai. Cara pembuatannya juga lebih sukar dan agak cerewet kecuali mereka yang tahu caranya, ia sebenarnya sangat mudah.

Kos sebenar menghadiri bengkel adalah RM250 itu belum termasuk kos minyak, lokasi bengkel yang belum tentu dekat dengan rumah dan perlu tinggalkan anak dan keluarga tetapi jika belajar melalui kelas buat coklat online kosnya tidak sampai pun RM150 dan anda boleh buat coklat dirumah sahaja sambil ditemani keluarga tersayang.

Jadi, mana yang lebih mudah bagi anda? Anda tentu dah buat keputusan yang lebih bijak kan. Maklumat lanjut anda boleh pelajari dengan Pakar Coklat  di bawah ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan