Sabtu, 16 Julai 2011

Belajar Berenang Dengan Mudah

Cara terbaik untuk belajar berenang adalah dengan mempelajarinya secara praktikal. Tetapi, seringkali yang menjadi masalah, anda tidak tahu tentang teknik sebenar bagaimana untuk berenang.

Jadi, mahu atau tidak, anda terpaksa cuba-cuba sendiri dan berenanglah anda secara hentam keromo sahaja... bila ditanya.. "Buat apa tu?".. "Saje je suka-suka main air"... . sedangkan, niat dihati mahu belajar berenang. Sebenanrnya, untuk pandai berenang, ada perkara-perkara asas yang perlu anda ketahui.

Antaranya adalah seperti kaedah kawalan pernafasan, body streamline, kaedah menendang dan menolak air dan sebagainya. Kemahiran berenang, adalah satu kemahiran yang perlu dipelajari dengan tertib. Maksudnya, ada teknik-tekniknya yang perlu dipelajari. Ia bukanlah sesuatu yang "natural".. dimana, anda masuk-masuk sahaja dalam kolam, terus pandai berenang seperti ikan.

Untuk memudahkan anda mempelajari tentang perkara-perkara asas ini, saya telah hasilkan sebuah ebook bergambar yang disertakan video, tentang teknik-teknik asas berenang. Dapatkan maklumat lanjut di bawah ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan